11 Jul 2012

Teringat, Terkenang..

Hello,

Hari ni 11 Julai merangkap 21 Syaaban. Lagi sepuluh hari umat Islam akan menjalankan ibadah puasa. Tang ni yang ai sadis sikit nih. Teringat pemergian dua insan yang paling ai sayang sgt2 iaitu,arwah Tok dan arwah Wan.

Arwah Tok meninggal masa bulan Ramadhan. Kalau tak silap ai minggu kedua kot. Masa nih ai form4. Tahun 2003 a.k.a sembilan tahun yang  lepas. Arwah tok meninggal sebab ada ketumbuhan kat otak. Sebelum ni tak nampak pon dia cam sakit2 ke hape ke.. Sihat je,selera makan pon ok.

Tok meninggal pasa usia 84 tahun. Masa tu raya dah tak macam raya je rasanya. Ye la tok kan meninggal masa bulan puasa. Tapi ai redha sebab tok meninggal dalam bulan Ramadhan yg mulia dan ai sedar yang atok dah kembali ke pencipta-Nya. Ajal maut nih tak lambat dan cepat walau dalam seminit pun. "Adik syg atok"

Arwah wan pulak meninggal masa hari raya ketiga dua tahun lepas pada usia 79 tahun. Time nih ai dah kat Putrajaya sebab ai keje hari tuh. Mak,kazen,aunty ai da telefon suruh balik tapi camne ai nak balik sebab kat opis xde org. Itu la satu yg ai kesalkan sampai ke hari ni sbb ai tak sempat tgk wan buat kali terakhir. Seriously,ai memang menyesal!

Pemergian wan memang sgt2 ai rasai. Ye la banyak kot kenangan dgn arwah. Wan setat sakit teruk lepas Mak Long ai meninggal. Sebelum ni wan cergas dan aktif. Dia suka tanam pokok bunga. Kat rumah tu macam jenis bunga ada. Dan yg wan paling suka adalah bunga Orkid. Tok siap buatkan Rumah Orkid utk Wan.

Da ras amacam cerpen je. Nanti ai buat entry khas untuk arwah tok ngan wan k. Sebelum airmata ini merembes keluar,izinkan ai menarik diri. Semoga kedatangan Ramadhan dan Syawal ini membawa keberkatan utk kita semua. Al-Fatihah~

No comments:

Post a Comment