24 Jan 2015

Demam Romancinta


Lirik Lagu Romancinta - Mojo

Sejak kamu pergi menjauh
Sudah tiada udara untuk diriku hembus
Denyutan nadi pun terbentur melumpuh
Dalam hening jiwa

Jika kamu tak percayakanku
Belahkanlah dada dan kau intiplah di situ
Pasti akan jumpa kasih yang menyala meratap dirimu

Kerana kau satu-satunya 
Cinta agung yang paling kudamba
Tanpamu hilanglah makna
Untuk menikmati romancinta

Aku akan setia selamanya
Selagi masih bernyawa
Pulangkan kembali romancinta
Yang kau bawa pergi

Tanpa kamu menyiram kalbu
Punah semua harapan larut dalam mimpi
Batinku meronta
kau ulang semula
Menyayangi aku

Kerana kau satu-satunya 
Cinta agung yang paling kudamba
Tanpamu hilanglah makna
Untuk menikmati romancinta

Aku akan setia selamanya
Selagi masih bernyawa
Pulangkan kembali romancinta
Yang kau bawa pergi

Beri semula
Hatiku rasa
Romancinta


Sent from my iPhone

23 Jan 2015

Renungan Jumaat



Salam,

Selamat hari Jumaat. Kejap je rasa dah sampai hari Jumaat. Semoga kita semua di bawah lindungan-Nya. Aminn.


22 Jan 2015

Sofazr Feat. Asfan & R.J - #Peristiwa [Official Music Video]





Lirik Lagu #Peristiwa - Sofazr Feat RJ, Asfan

Tak pernah ku fikirkan semua kan terjadi
Imaginasi kini jadi realiti
Kau hadir menemani di sisi
Dan ku terima semua sebelum segala tragedi
Pilihan watak berbeza bercantum nafas sehala
Kita bertemu atas nama cinta
Jangan tanya, jangan tanya kenapa ku ingin kamu
Kamu dan aku seharusnya bersatu
Di ambang harapan di penghujung masa
Aku kan setia dalam sela masa
Takkan pernah habis semua air mata
Bila kita kini di dunia berbeza

Telah ku hindari semua
Namun tetap juga semuanya berlaku
Tak mungkin kembali semua
Peristiwa indah di waktu dulu
Namun ku tahu kau tahu
Rasa gila tersakit di hati ini

Ku yang telah mengerti
Betapa ku hancur bila tiadamu
Dan ku yang telah fahami
Betapa ku mati tanpamu di sisi

Seharusnya kau berada di sisiku
Mengusir sepi malam yang menggangguku
Aku cuba memberi toleransi
Tapi semua mengganggu ku hilang konsentrasi
Aku masih di sini (aku masih di sini)
Masih himpunkan memori lipatan kenangan
Satu kompilasi segala derita kini jadi komplikasi
Masih berlawan dengan diri sendiri
Percaya bukan mudah untuk aku tandingi
Komplikasi di sini aku masih berdiri
Realiti kau tidak lagi berada di sisi
Tenanglah dirimu dalam kedamaian
Walau cerita cita kita tak kesampaian
Aku mengilhamkan segala pada ketentuan
Kesetianku ini sememang tiada kesudahan dan

Berharap berhenti sudah
Tangisan airmata jatuh ke bumi
Biarpun berganti hari
Masih terasa semua yang terjadi
Namun ku tahu kau tahu
Rasa gila tersakit di hati ini

Ku yang telah mengerti
Betapa ku hancur bila tiadamu (bila ku hancur, hancurku melebur dan)
Dan ku yang telah fahami
Betapa ku mati tanpamu di sisi (realitiku mati bila kau tak disisi)

Dan ku yang telah mengerti
Betapa ku hancur bila tiadamu (bila tiadamu semua kan mengganggu)
Dan ku yang telah fahami
Betapa ku mati tanpamu di sisi (segala komplikasi jadi kompilasi)

Ku yang telah mengerti
Betapa ku hancur bila tiadamu (betapa ku hancur bila tiadamu)
Dan ku yang telah fahami
Betapa ku mati tanpamu di sisi (aku mati tanpa kau di sisi)


18 Jan 2015

Masih Aku Cinta


Lirik Lagu Masih Aku Cinta – Shila Amzah
Biarpun kau tak lagi ada denganku
Takkan ku bisa melupakanmu
Caramu memanggil namaku
Terasa seolah kau masih ada
Jauh di dalam sanubariku
Takku relakan pemergianmu
Namun ku kan selalu doakanmu
Agar kau takkan terus terluka
[*] Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh aku masih mencinta
Takkan pernah ada penggantimu
Yang mempertahanku sepertimu
Satu dunia menentang cinta kita
Akhirnya kita terpisah jua
Repeat [*]
Yang mengenalmu cuma aku
Tidak ku menyesal mencintaimu
Yang ku harapkan kau juga mendoakanku
Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh engkau masih ku cinta

Sent from my iPhone

17 Jan 2015

Deep

Renungan bersama

(maaf tiada kena mengena antara yg hidup dan telah meninggal dunia)

11 Jan 2015

Takut

Salam

Tajuk takde kena mengena dgn movie Taken3 ya kawan-kawan. Hehe

Poyo je kan. Tiba-tiba rasa cuak. Makin fikir makin cemas dibuatnya. Tolonglah aku. Any suggestion?

Ya Tuhanku, Tenangkanlah perasaanku. Damaikanlah hatiku. Lapangkanlah pemikiranku.

Aminn..


Sent from my iPhone

7 Jan 2015

2015

Salam

Entry pertama pada tahun 2015. Maaf lama tak update blog. I bz sikit. Banyak nak cerita tapi apakan daya, masa mencemburui.

Banyak kisah manis dan pahit sepanjang tahun 2014. Kalau nk recall balik boleh tgk entry2 sebelum ni or i ada update kt fb/wechat/instagram. Diharapkan tahun 2015 memberi sinar baru dlm kehidupan kita semua. Amin.

Awal-awal lagi i dh diuji dengan masalah kesihatan. First time kena warded. Oh begitu rasanya bila kena ambil darah, masuk ubat, dipengsankan, dan semuanya. Still fobia lg sampai sekarang sebenarnya. Tapi apakan daya, ubat kena ditelan juga walaupun paksa rela. Nak cepat sihat, kena berkorban. Buat masa sekarang memang kena jaga makan betul2. Traumaaaaaa! Takpe, pasrah je. I percaya sakit itu penghapus dosa kecil.

I mengharapkan 2015 satu tahun yg lebih baik dari tahun sebelum ini. Baik dari segi kerjaya, financial, kesihatan, relationship, dan life. Semoga semuanya dipermudahkan ilahi. Amin.

Di kesempatan ini juga i nak ucapkan takziah kepada mangsa banjir di negeri-negeri yg terlibat pada penghujung tahun 2014. Semoga kalian tabah hadapi ujian Allah SWT.
Begitu juga takziah kepada dengan keluarga dan rakan-rakan mangsa penumpang AirAsia yg terlibat dengan nahas udara baru-baru ini.

Kita hanya merancang, tuhan yg menentukan. I percaya setiap yg berlaku ada hikmahnya. I berserah pada takdir tuhan. Kerana setiap yg berlaku adalah atas kehendak-Nya. Siapalah kita nak menghalangnya. Semoga tuhan rahmati dan berkati kita semua. Aminn..

Selamat Tahun Baru 2015

Sent from my iPhone