26 Jan 2013

D' Fish Cyberjaya

Interior
Barley Ice
Butter Chicken
Ais Kacang

Salam,

Lunch hour smlm ai dan Anis telah mencemar duli ke Cyberjaya. Omg, banyak rupanya kedai atau lebih dikenali tempat melantak kat sini.

Teruja! Lalu dengan rasa ketidaksabaran untuk makan, kami ke Bangunan apa ntah berhadapan T mobile untuk mengisi perut yang telah berdendang sayang.

Not bad wa cakap lu! Sedap kot.. Harga affordable. Highly recommended. Trust me.

23 Jan 2013

Laksa Penang

Laksa
Salam.

Baru lepas pekena Laksa Penang kak maya. Sedap woo..!

Temple Run 2

1
2
3


Salam,
Baru install dalam phone game nih. Marveles. Lebih adventure dr season 1. Try la babe! X nyesal. Leh bagi senaman jantung. Hihi.

22 Jan 2013

UiTM Lendu

Add caption

Salam,

Trending kat twitter hampir 48 jam. Dasat. Tanpa melengahkan masa,ai terus gugel apa kebendanya semua ini. Amik kau.... citer hantu rupanya. Menurut blog yang ai baca, dia cakap kejadian yang menghantui penghuni di kampus asrama UiTM Lendu ni turut menyebabkan kesan trauma yang dasat kepada pelajar2 di sana.

Antaranya pasal kecurian, makhluk halus, dan kes histeria. Bagi ai, kejadian camni kat mana2 pon ada. Antara nak percaya ngan tidak je. Syaitan tu dah memang tujuan dia kat dunia ni nak kacau umat Nabi Muhammad, so kita kena la pandai2 kuatkan pendinding diri dengan perbanyakkan solat, berdoa, berzikir, baca yassin dan sebagainya.

Kalau nak diikutkan, kat sekolah ai dulu pun belambak kejadian2 camni. Antaranya ialah jeng jeng jeng...


Bogel Man (BM)

Meh nk story, BM ni ala-ala macam orang minyak la. Boleh dikatakan masa dok bangunan aspuri lama ari2 hidup dalam ketakutan. Nak mandi berteman, nak basuh kain berteman, nak angkat kain berteman, boleh kata setiap masa la berteman.

Tiap-tiap Jumaat mangkuk ayun menatang ni akan munculkan diri. Ye la sbb time ni budak aspura sembahyang. So boleh nampak kat sebalik pokok kat hutan belakang tu dia dok main anu dia. Tapi ada syarat sape nk tgk BM kena tutup muka or nyorok-nyorok sbb takut nanti malam BM carik.

Antara kejadian yg ai tak boleh lupa bila orang kata BM ni leh masok ikut celah-celah lubang angin sebab dia ada ilmu hitam. Serius, ai alami sendiri kejadian di mana tapak kaki BM sebelah katil ai dan simen tu leh 'berbekas'. Scary u olls, BM siap amik hanger dari katil depan terussssss ke katil belakang. Siap main cak cak bagai. Mana lah budak-budak tak psiko kn.

Tapi hostel lama lah yang paling banyak 'sejarah' ngan BM ni, bila pindah hostel baru takde sangat. Korang bayangkan si mangkok ni selamber badak je panjat zink skodeng budak aspuri mandi. Pastu kes curi sepentot xyah ckp la. Gersang tahan gaban da kot.

Tapi apa yang tahu,BM ni manusia, dia bukan hantu. Dia pengamal ilmu hitam sebab setiap kali cubaan nak tangkap, dia berjaya lolos dan menghilangkan diri tanpa jejak. Dan BM ni dia tak pernah sentuh we olls, dia tengok je.

Kes Histeria

Kes histeria ni tiap-tiap tahun ada. Ada sekali tu siap berjangkit-jangkit. Pas sorang, sorang. Lemah semangat katanya. Yang ni memang takleh nak buat apa la, panggil uztaz 'pagar' dorm pon x jalan jugak. Baca yassin tiap2 malam, alam petua itu petua ini... x jalan.

Cuma kena ambik langkah berjaga-jaga je la. Mulut takleh nk lepas sgt, kelakuan jgn nk hover sgt. pastu jgn terkinja-kinja sgt, dan sentiasa ingat bahawasanya "ANDA SELALU DIPERHATIKAN".

Papepon, tepuk dada tanya selera. Jangan terbawa-bawa sangat perasaan takot tuh. Ingat, tuhan tu sentiasa ada dan dia akan sentiasa lindungi kita kalau kita selalu dekat dengan 'Dia'. Lu pk la sendiri.








21 Jan 2013

The Red Warrior

Yeayyy!


Salam,

Tenkiu 4 someone belikan ai jersi TRW ni. I'm loving it!

Gomo Klate Gomo


Sent from my iPhone

20 Jan 2013

19 Jan 2013

Maharaja Lawak Mega 2012 akhir

*no caption*


Salam,

Tahniah Jozan, pemenang MLM 2012, menepati ramalan ai. Johan buat kemunculan istimewa ngan bertongkat bagai.

Setengah juta u olls, untungla~

16 Jan 2013

Tambah lemak

Nasi Lemak itu

Salam,

Breakfast nasi lemak saje. What to do? Kalau bangun awal leh jugak tapaw. Insya Allah next week ya. Cafe tutup untuk kerja2 menaiktaraf. Nak g D8 tu dari lapar-kenyang-lapar balik.

Pasrah itu menyerah.


14 Jan 2013

The Tower

Salam,
Last Saturday tgk wayang citer ni. Memang terbaik!!!

Cerita dia mengisahkan tentang menara/hotel yang menjadi kebanggaan penduduk Korea musnah apabila sebuah helikopter terbabas dan mengakibatkan suasana cemas dalam usaha menyelamatkan ribuan mangsa di dalam bangunan tersebut.

Seriously, rugi klo x tengok!


poster

Hero dan Heroin

Berebut nk guna lif pastu mati terbakar

Heroin F&B manager


Makcik housekeeping dan makcik peknen

10 Jan 2013

Happy Birthday Chief!



 
Salam,

Hepi besday to u,
Heli besday to u,
Hepi besday to KJ,
hepi besday to u...


Stay young n stay strong


All pic credited KJ's intagram n twitter

9 Jan 2013

Pure Marine Collagen

 
Salam,
Testimoni penggunaan PMC atau dalam Bahasa Melayunya Ibu Kolagen.
PURE MARINE COLLAGEN merupakan salah satu lagi khazanah lautan Sabah yang bernilai tinggi dalam industri makanan kesihatan sejagat masa kini. Ibu collagen merin merupakan keluarga rumpai yang hidup subur di lautan Malaysia.
 
Kelebihan Kolagen Lautan Tulen (Pure Marine Collagen)
  1. Nilai nutrisi adalah 10 kali ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (yang berharga lebih kurang RM418 untuk 30gram).
  2. Khasiatnya sama seperti sarang burung layang-layang (yang berharga lebih kurang RM400 untuk 38gram).
  3. 24% kolagen ini bersamaan dengan 2 keping sarang burung layang-layang.
  4. Mengandungi kalsium yang 37 kali lebih tinggi hati ikan.
  5. Nilai pH ialah 7.6
  6. Mengandungi kandungan iodien yang tinggi untuk menghalang tubuh manusia dari menyerap logam berat yang berbahaya seperti plmbum yang boleh menyebabkan kanser darah dan kanser tulang.
  7. Mengandungi banyak vitamin dan mineral penting seperti kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, Omega 3 dan anti oksida.
  8. Mengandungi kandungan serat yang tinggi bagi memudahkan penghadaman dan mengatasi masalah sembelit/buasir.
Sangat Disarankan Untuk Mereka Yang:
  1. Mempunyai masalah kulit (menghapuskan jerawat muka/badan, kudis dan kegatalan)
  2. Mempunyai luka akibat kemalangan/pembedahan untuk mempercepatkan penyebuhan kecederaan.
  3. Warga emas, sakit atau uzur kerana ia dapat memulihkan tenaga tubuh. Pengambilan Kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit tubuh dan wajah lebih licin, halus, lembut dan cerah. Pori-pori kulit wajah lebih kecil dan wajah nempak lebih lsegar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker untuk wajah dan tubuh. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang bakal dilahirkan lebih cantik, sihat dan cerah.
Kesan-Kesan Pengambilan Kolagen Asli:
  1. Melaras berat badan dan menstabilkan hormon
  2. Meningkatkan sistem imun dan metabolisma badan.
  3. Memejalkan payudara, otot dan punggung.
  4. Menyihatkan rambut dan kuku.
  5. Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid.
  6. Mengurangkan penuaan pra-matang seperti kedutan dan kulit kendur.
  7. Mengurang selulit.
  8. Memberi tenaga.
  9. Melancarkan peredaran darah, mengurangkan sakit bahu dan belakang.
  10. Menguatkan tulang dan sendi serta menjauhkan artritis dan osteoporosis.
  11. Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot.
  12. Merawat penyakit gout.
  13. Mencegah Kanser/tumor.
  14. Menurunkan tekanan darah tinggi.
  15. Meningkat fungsi penghadaman/pencernaan dan merawat gastrik.
  16. Anti bakteria/kulat.
  17. Merawat anemia
  18. Menurunkan tahap kolestrol dalam tubuh.
  19. Menyerap lebihan garam dalam tubuh.
  20. Melicin, menegang dan menghaluskan kulit.
  21. Mempercepatkan pengecutan jerawat dan mengapuskan parut.
  22. Merangsang penghasilan sel-sel baru kulit untuk penyebuhan luka.
  23. Menstabilkan kandungan gula dalam darah bagi penyakit kencing manis.
  24. Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas.
  25. Memberikan rasa kekenyangan bagi proses diet.
  26. Memelihara usus kecil untuk mengelakkan sembelit/Buasir.
Cara Pengambilan:
  1. Ambil 2-3 sudu besar kolagen yang disimpan sebaik sahaja bangun dari tidur atau setengah jam sebelum bersarapan (Waktu terbaik kolagen diserap tubuh ialah ketika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (pada waktu malam).
  2. Boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam minuman atau jus buah untuk memberikan rasa yang lebih sedap.
  3. Elakan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafien/berkabonat dalam tempoh 3jam selepas pengambilan. Ini kerana ia boleh menyerap vitamin C, Kolagen dan glutahione dalam badan kita.
  4. Perlu memperbanyakkan minum air kosong (sekurang-kurangnya 2.5-2-3 liter air sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan kolagen dalam badan.
  5. Untuk kesan lebih cepat dan bagus, boleh diambil bersama tablet gluthione dan Vitamin C.
 

Untuk keterangan lanjut;

Call / whatsapp beliau di talian : 0179268429
Instagram : farajaalkamar

Sekian, terima kasih

Pure Marine Collagen

Wahida

As
Fellina
Oh ya, dia ada jual juga Fellina. sila call beliau untuk keterangan lanjut n detail harga.

8 Jan 2013

Khidmat masyarakat

OKT


Salam,

Mari bantu pihak polis tangkap penjenayah2 ini. Kes rampas kereta polis di penang. Beware.

6 Jan 2013

Trending

AJL

Little wok

Butter Chicken


Salam,

Dah lama tak hapdet blog kn. Sbbnya xtaw nk menulih mende. Banyak benda nak pk. So layan pic las nite dinner kt Little Wok. Sedap.

5 Jan 2013

Selamat tahun baru 2013

Salam,

Selamat tahun baru! Semoga tahun ini menjadi lebih baik dari tahun lepas. Aminnn..

Sent from my iPhone