Skip to main content

Pure Marine Collagen

 
Salam,
Testimoni penggunaan PMC atau dalam Bahasa Melayunya Ibu Kolagen.
PURE MARINE COLLAGEN merupakan salah satu lagi khazanah lautan Sabah yang bernilai tinggi dalam industri makanan kesihatan sejagat masa kini. Ibu collagen merin merupakan keluarga rumpai yang hidup subur di lautan Malaysia.
 
Kelebihan Kolagen Lautan Tulen (Pure Marine Collagen)
  1. Nilai nutrisi adalah 10 kali ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (yang berharga lebih kurang RM418 untuk 30gram).
  2. Khasiatnya sama seperti sarang burung layang-layang (yang berharga lebih kurang RM400 untuk 38gram).
  3. 24% kolagen ini bersamaan dengan 2 keping sarang burung layang-layang.
  4. Mengandungi kalsium yang 37 kali lebih tinggi hati ikan.
  5. Nilai pH ialah 7.6
  6. Mengandungi kandungan iodien yang tinggi untuk menghalang tubuh manusia dari menyerap logam berat yang berbahaya seperti plmbum yang boleh menyebabkan kanser darah dan kanser tulang.
  7. Mengandungi banyak vitamin dan mineral penting seperti kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, Omega 3 dan anti oksida.
  8. Mengandungi kandungan serat yang tinggi bagi memudahkan penghadaman dan mengatasi masalah sembelit/buasir.
Sangat Disarankan Untuk Mereka Yang:
  1. Mempunyai masalah kulit (menghapuskan jerawat muka/badan, kudis dan kegatalan)
  2. Mempunyai luka akibat kemalangan/pembedahan untuk mempercepatkan penyebuhan kecederaan.
  3. Warga emas, sakit atau uzur kerana ia dapat memulihkan tenaga tubuh. Pengambilan Kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit tubuh dan wajah lebih licin, halus, lembut dan cerah. Pori-pori kulit wajah lebih kecil dan wajah nempak lebih lsegar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker untuk wajah dan tubuh. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang bakal dilahirkan lebih cantik, sihat dan cerah.
Kesan-Kesan Pengambilan Kolagen Asli:
  1. Melaras berat badan dan menstabilkan hormon
  2. Meningkatkan sistem imun dan metabolisma badan.
  3. Memejalkan payudara, otot dan punggung.
  4. Menyihatkan rambut dan kuku.
  5. Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid.
  6. Mengurangkan penuaan pra-matang seperti kedutan dan kulit kendur.
  7. Mengurang selulit.
  8. Memberi tenaga.
  9. Melancarkan peredaran darah, mengurangkan sakit bahu dan belakang.
  10. Menguatkan tulang dan sendi serta menjauhkan artritis dan osteoporosis.
  11. Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot.
  12. Merawat penyakit gout.
  13. Mencegah Kanser/tumor.
  14. Menurunkan tekanan darah tinggi.
  15. Meningkat fungsi penghadaman/pencernaan dan merawat gastrik.
  16. Anti bakteria/kulat.
  17. Merawat anemia
  18. Menurunkan tahap kolestrol dalam tubuh.
  19. Menyerap lebihan garam dalam tubuh.
  20. Melicin, menegang dan menghaluskan kulit.
  21. Mempercepatkan pengecutan jerawat dan mengapuskan parut.
  22. Merangsang penghasilan sel-sel baru kulit untuk penyebuhan luka.
  23. Menstabilkan kandungan gula dalam darah bagi penyakit kencing manis.
  24. Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas.
  25. Memberikan rasa kekenyangan bagi proses diet.
  26. Memelihara usus kecil untuk mengelakkan sembelit/Buasir.
Cara Pengambilan:
  1. Ambil 2-3 sudu besar kolagen yang disimpan sebaik sahaja bangun dari tidur atau setengah jam sebelum bersarapan (Waktu terbaik kolagen diserap tubuh ialah ketika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (pada waktu malam).
  2. Boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam minuman atau jus buah untuk memberikan rasa yang lebih sedap.
  3. Elakan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafien/berkabonat dalam tempoh 3jam selepas pengambilan. Ini kerana ia boleh menyerap vitamin C, Kolagen dan glutahione dalam badan kita.
  4. Perlu memperbanyakkan minum air kosong (sekurang-kurangnya 2.5-2-3 liter air sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan kolagen dalam badan.
  5. Untuk kesan lebih cepat dan bagus, boleh diambil bersama tablet gluthione dan Vitamin C.
 

Untuk keterangan lanjut;

Call / whatsapp beliau di talian : 0179268429
Instagram : farajaalkamar

Sekian, terima kasih

Pure Marine Collagen

Wahida

As
Fellina
Oh ya, dia ada jual juga Fellina. sila call beliau untuk keterangan lanjut n detail harga.

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman LASIK di OPTIMAX

Alhamdulillah genap seminggu I buat LASIK. Ramai yg tanya sakit tak? Ok meh I share step by step kot ada yg tengah mempertimbangkan nak proceed ke tidak buat LASIK ni. Step 1: Call Optimax utk wat appointment untuk buat Eye Screening Test (wajib). Masa ni baru tahu mata kita fit tak utk buat LASIK ni. Step 2: Eye Screening Test Ada lehih kurang 6 test masa ni. Lebih kurang 2jam la gedebak gedebuk. Macam I, I pilih untuk buat Eye Screening kat Optimax Seri Petaling sebab dekat sikit nak drive dari Putrajaya. Mula-mula check power macam kat kedai spek mata tu. Lepas tu Optometrist akan check power spek mata kita. Then ada test ujian mata manual yang baca-baca huruf kat white screen tu. Lepas tu ada ujian Tekanan Bebola mata. Time tu kena letak mata kat mesin tu pastu ada angin tiup. Lebih kurang cam kalau habuk masuk mata pastu korang minta kawan tiup. Ha camtu la. Sepoi-sepoi bahasa je angin dia. Lepas siap dia akan check ketebalan Kornea kita. Masa ni la moment of trut

Melaka : Swiss Garden Hotel & Residences

Assalamualaikum Perjalanan diteruskan ke Bandar Melaka. Oh ya, percutian kami ke Melaka kali ini, I memilih untuk stay di Swiss Garden Hotel & Residences. I booking melalui Traveloka. Best! Puas hati! dan highly recommended! Korang boleh try usha kat website Traveloka ni. Banyak voucher dia banyak. Penjimatan berganda-ganda. Memang tak menyesal I booking guna Traveloka walaupun ni first time I guna Traveloka ni. Serius. Pasni memang I akan pakai Traveloka sahaja. Bagi yang dah biasa booking guna online tak kisahlah Ago**, Booking****, Triva**, apa entah lagi tu kan. Kadang-kadang part yang paling tak best ialah bila nk verify Kredit/Debit Kad. Bagi orang yang tiada kad tersebut amatlah kecewa sekali perasaannya itu. Malah ada sesetengah tu non refundable lagi. In case ada apa-apa emergency yang tak dapat dielakkan atau nak buat any changes pada booking selalunya tidak akan dilayan. Tapi berbeza dengan Traveloka ni. Staff dia memang friendly. Siap terasa macam ada connection gitu.

Idaman Suri vs Hj Ismail Group

Salam, Bagi yang merancang utk bercuti dan membeli belah di Langkawi, meh ai nak share tips-tips yg berguna untuk korang agar tidak merasa menyesal di kemudian hari Pelbagai jenis coklat Ai perasan yang harga barang-barang kat sini memang tak banyak beza. Korang kena pandai pilih. contoh macam dekat Idaman Suri ai beli Ferrero Rocher 30's pada harga RM19.00 manakala dekat Hj Ismail Group dalam RM23.00. Kitkat saiz dan bilangan yang sama di Idaman Suri pulak RM11.50 manakala dekat Hj Ismail Group RM9.90. Yang best dekat Hj Ismail Group nih, dia letak harga borong. Contoh kalau coklat Daim untuk satu pek adalah RM14.90 tapi kalau beli tiga jadi RM37. Idaman Suri takde yang camtuh. So lebih jimat kalau beli di Hj Ismail Group.  Rokok Rokok pulak sama harga je even kat kedai tepi jalan area Pantai Chenang tu pun ai perasan harga dia sama je. Antara RM47-RM62 bergantung pada jenama rokok tersebut. So tak perlu nak survey2,sama je harga dia ya tuan-tuan dan puan-puan